Tv-reklamer er dyre. Derfor er det afgørende, at de virker
Er din tv-reklame god?
Når der bruges mange penge på indrykning, er det en god idé at sikre sig, at tv-reklamen virker, og virker efter hensigten:
- Har man set den?
- Hvad synes man om den?
- Har filmen den ønskede effekt?
Vi har i de senere år testet mere end 100 reklamefilm i vores eget Reklamefilmsbarometer.
Metode
Tv-reklamer testes i vores internetpanel. Her afspilles filmen for mere end 1.000 mennesker. Der kan efterfølgende nedbrydes på kerne- og sekundære målgrupper.
Vi måler typisk på, om man har set filmen/annoncen, om man synes den er god og hvilken effekt den har på 11 kriterier.
Tidsplan
Hvis timingen passer med ordinær udsendelse i DK-panelet vil sådan en opgave kunne løses på ca. 1 uge.
Pris
En tv-reklame kan testes for ca. 5.000 kr. i vores Danmarkspanel. Prisen indbefatter en fuld afrapportering i PowerPoint med figurer, tabeller og læsevejledning.