Hvornår har produktet den rigtige pris? Det finder vi ud af

Prisen på produktet er lig virksomhedens muligheder for indtjening. Derfor er virksomheden som udgangspunkt interesseret i, at prisen er så høj som mulig. Men prisfastsættelse er mere komplekst end som så. Prisen kan ikke bare sættes efter virksomhedens ønsker om indtjening. Prisen skal dels matche virksomhedens almindelige kvalitetsprofil, men også finde et leje, hvor forbrugerne vil prøvekøbe produktet.

En vurdering af det optimale prisleje findes ved at stille fem spørgsmål:

  • Til hvilken pris virker produktet dyrt?
  • Til hvilken pris virker produktet så dyrt, at forbrugerne ikke vil købe det?
  • Til hvilken pris virker produktet billigt?
  • Til hvilken pris virker produktet så ubetryggende billigt, at forbrugerne bliver i tvivl om kvalitet eller holdbarhed?
  • Hvor mange vil købe produktet til den påtænkte pris?

Metode

En pris-test kan gennemføres som Hall-test eller via spørgsmål i vores Danmarkspanel. Det er væsentligt at antallet af respondenter er så stort som muligt.

Tidsplan

En pristest kan gennemføres på 1 – 2 uger.

Pris

En Hall-test med 150 respondenter vil koste ca. 20.000,- kr. Udsendes spørgsmålene i vores Danmarkspanel vil prisen være ca. 6.000 – 7.000,- kr.


Din Bilpartner

Din Bilpartner

KIMs

KIMs

Kokken & Jomfruen

Kokken & Jomfruen

Odense Marcipan

Odense Marcipan

OK Benzin

OK Benzin

Royal Unibrew

Royal Unibrew

Rynkeby

Rynkeby

Vi løser over 200 analyseopgaver hvert år. Skal vi også hjælpe dig?