Få et billede af konkurrencesituationen i lokalområdet
Som butik oplever man ofte en meget direkte og kontant konkurrencesituation, hvor den daglige indsats afgør mulighederne for succes.
En butiks-/lokalanalyse er et godt værktøj for den enkelte butik – og evt. kæden bagved – for at få et billede af konkurrencesituationen i lokalområdet.
Hvor gør butikken det godt – og hvor kan tingene gøres bedre? Hvordan deler de konkurrerende butikker kunderne mellem sig? Hvem og hvorfor tiltrækkes nogle kunder af konkurrenten? Hvilke områder skal man forbedre for at få større succes?
Metode
Vi tilbyder tre måder at lave butiksundersøgelser på:
- Udsendelse på internettet eller via hjemmeside
- Selvudfyldte spørgeskemaer udleveret i butikken
- Telefoninterview
Det spørgsmålsmæssige indhold i undersøgelsen er det samme. Butikken, dens indehavere og ledelse vil få indblik i følgende emner:
- Overblik over konkurrencesituationen i området
- Viden om egen og konkurrenternes markedsandel
- Viden om hvorfor én butik vælges frem for en anden i området
- En måling af tilfredsheden med butikkens indsats på enkeltkriterier
- Et billede af kundernes profil sammenlignet med konkurrenternes kunder
Tidsplan
Afhængigt af metodevalg vil en butiksundersøgelse kunne gennemføres på 2 - 6 uger.
Pris
Den samlede pris afhænger af indsamlingsmetoden. Billigst er det, hvis undersøgelsen udsendes på internettet og butikken selv indhenter de nødvendige e-mailadresser eller indsamler besvarelserne på deres hjemmeside. Alternativt skal undersøgelsen laves som selvudfyldte spørgeskemaer udleveret i butikken eller som telefoninterview. Prismæssigt vil en butiksundersøgelse koste fra kr. 3.000 pr. butik og op til 20.000 kr. excl. moms afhængigt af metodevalg.