Kendskab er en grundforudsætning for ens salgsmuligheder
Man kan ikke efterspørge noget fra nogen, man ikke har hørt om. Og vi vil gerne tilføje, at man næppe heller vil købe noget fra nogen, man ikke kan vurdere.
Derfor måler vi typisk både kendskab og kundskab. Og kendskabet måles på 3 niveauer: Top-of-mind, in-mind og hjulpet.
Metode
Hvis kendskabet skal afdækkes blandt forbrugerne gennemføres analysen som Webmåling i vores internetpanel. Er fokus på b-to-b, så løses opgaven typisk via telefoninterview.
Tidsplan
Ca. 1 - 2 uger.
Pris
En almindelig kendskabsmåling blandt forbrugerne vil typisk koste ca. 5.000 kr. for et mærke. Prisen øges hvis der skal måles på mere end 1 mærke. Ved 5 mærker er prisen således 7.500 kr.
Ved b-to-b-målinger er prisen meget afhængig af målgruppen. Nogle analysedeltagere er sværere at finde end andre.